Thaïs en Bolivia

dinsdag, februari 13, 2007

Choklet en Peps in La Paz.

Alias Charlotte en Thaïs op toer in La Paz. We kennen ondertussen heel de marktregio! Van de artisanale mart door de ‘kweetnietwatallemaal-markt’ tot aan de zwarte markt! Heel wat leuke foto’s kunnen pakken met Charlotte haar fototoestel =) en de marktregio wat verkend natuurlijk. Ah ja, haha, ik heb cholita-schoentjes gekocht, echt nog hip en in de mode! Het zijn er roze =) echt mijn kleur natuurlijk, ik heb ook nog oorbellen gekocht (cholita-oorbellen). Nog de hoed, de rok en dat soort ‘dekentje’. =)
Dan hebben we ook nog een dagje ‘op weg naar kweetniwaar’ gedaan. Gewoon de bus opgestapt dat reed naar ergens dat we niet kenden (dachten we toch) uiteindelijk zijn we aangekomen waar we vroeger les gaven aan kindjes van de armere ‘Zona Norte’. =) Daar hebben we dan een half uurtje, uurtje rondgewandeld, we hadden daar echt een mooi zicht op de stad. En daarna zijn we terug de bus ingestapt tot aan de andere kant van de stad. ‘Bella Vista’, waarvan we uiteindelijk niet echt zo’n mooi zicht hadden. De huisjes en appartementjes stonden er voor. Dan om onze dag af te sluiten zijn we terug naar huis gegaan (mijn huisje dus, in het centrum) Ons wat omgekleed, Charlotte bleef bij mij slapen aangezien we wilden reizen maar we geen toestemming hadden omdat er problemen in Cochabamba waren (waar we dus juist naartoe wilden), en dan zijn we terug naar Zona Sur gegaan! Ietsje gaan eten en dan uitgegaan, in ‘La Parada’ ietsje gaan drinken dus.
Ah ja, nog een klein nieuwtje: sinds één dagje (sinds de 11e dus) was ik terug samen met mijn vriendje.
In Cochabamba waren er problemen met de prefect. De ‘landbouwers’ wilden hem weg dus zijn ze allemaal naar de stad gekomen. Gebouw in brand, doden gevallen, opstanden tot en met, blokkades langs alle kanten (niemand kon de stad nog in nog uit) en al wat daar bij hoort.. Onze prefect weigerde af te treden omdat het volk hem had gekozen en blabla. En eigenlijk zou hij dan ook terug weggestemd moeten worden, maar met +- 80% aangezien ze hem met +- 70% hadden verkozen. Onmogelijk dus. En ja, wie 1 stad zegt, zegt meerdere steden. In verschillende steden zijn er dan opstanden begonnen en blablabla.. Maar bon, eigenlijk is dat echt niet zo erg. Maar ondertussen is dat dus al allemaal opgelost! =)
Bon, ik ga jullie eens laten want het is hier al 10 voor 1h en heb de voorbije 2 nachten niet veel geslapen (uitleg volgt nog wel)
Besitos..
Thaïsiña