Thaïs en Bolivia

maandag, december 18, 2006

17-12-2006 Achokalla: familie-etentje

Ik keimoe, was de vorige avond (eergisteren dus) nog uitgegaan terwijl de mama had gezegd dat we zondag om 8h30 door gingen.. Maar bon, ik heb mij die avond nog echt wel goed geamuseerd eigenlijk, en nog wat leuke ideetjes gehad =) Maar bon, dus de volgende dag.. Ik had mijn wekker maar om 7h30 opgezet om op mijn gemak wakker te kunnen worden en nog wat te kunnen genieten =) Ik kan niet onmiddellijk opstaan, ik heb altijd wel wat tijd nodig.. ;) Maar dus, iets ontbeten om 8h15 en dan zijn we door gegaan om 8h45. Naar het huis van mijn oma en tantes gegaan en daar nog op de anderen moeten wachten! Jaja, het Boliviaanse uur eh! Dan zijn we uiteindelijk doorgegaan en heb ik heel de rit mijn nichtje dat in de VS woonde op mijn schoot gehad, maar seg, die is ook niet echt licht hoor! Daar aangekomen hebben we nog een 15 minuten op de sleutel (en de anderen =)) moeten wachten. Dat is dus het WEhuisje van een van mijn nonkel en mijn tante die Frans praat. Die hebben daar twee honden (boxers) en eentje ervan is op mijn nichtje Ivana gesprongen en amaai, die heeft een half uur zitten wenen en haar arm zag niet eens rood! Ik heb die naar buiten moeten dragen! =) Dan hebben we daar de barbecue klaar gemaakt (allee de mannen) Ondertussen heb ik armbandjes gemaakt, en superleuk, die Amerikaanse nonkel van mij vroeg mij of ik er eentje voor hem kon maken. Maar hij ging mij er wel voor betalen ;) Ivana moest er dan ook eentje hebben dus ik wist mij wel bezig te houden! Maar eerst hebben we gegeten, ik had natuurlijk weer te veel gegeten. Superveel vlees hadden die gekocht, ok we waren wel met veel maar toch! Ik had dan ook nog wat in de keuken geholpen met de worteltjes =) De appelsienen en de watermeloen hebben we niet eens op gekregen! Ook een deel van het vlees is mee terug naar huis gekomen, en dat hebben ze dan netjes onder elkaar verdeeld. =) Maar dus, na het eten ben ik aan die armbandjes begonnen en ben er toch een uur of twee mee bezig geweest hoor. Ik had wel te veel touw afgesmolten =) voor het armbandje van mijn nonkel en moest er elke keer al dat touw door trekken.. Maar ja, aan tafel heeft de wijn in overvloed gevloeid en ze waren goed vertrokken, de oma ook ;). Dan is mijn nonkel van het huis gitaar beginnen spelen en beginnen zingen! Echt grappig, allemaal zo halfzat =) En natuurlijk is het beginnen regenen! Stortregenen. Maar dan moesten we door omdat de tante om 17h naar de mis wou! Mijn nicht die al twee jaar haar rijbewijs heeft mocht dan rijden. Maar die mag de auto eigenlijk niet echt gebruiken dus die rijdt bijna nooit (wat wel te zien was =)) Die startte en vertrok zo veel te snel, en het stomme was dat haar beide ouders in de auto zaten, wat op het einde wel voor wat geroep heeft gezorgd! Maar bon, in het centrum is die een paar keer stilgevallen en die was zo stress dat ze soms 5 keer opnieuw moest opstarten. Maar uiteindelijk zijn we wel thuis geraakt. Naar het einde toe lukte het wel goed eigenlijk. Dan thuis bij de oma zijn we nog wat boven gaan zitten en hebben ze nog wat pintjes binnengekapt! Dan is een van die gezinnen door gegaan, en mijn nonkel kwam zo na mij van ‘en hoeveel moet ik u nu van die armbandjes’. Ik zo ‘mmmm.. 15?’ Ik bedoelde dus Bs 15 voor die twee armbandjes eh, en die steekt mij ineens Bs 50 in mijn handen!!! Ik ‘euhmmm.. wel das wel een beetje veel eh!’ ma bon daar viel niets tegen te zeggen! ‘Ewel 15 en 15 is 30 en een tip van 20, toch niet mis?!’ Ik heb het dan uiteindelijk maar moeten aannemen, maar zeker niet tegen mijn goesting ;) Mooi meegenomen natuurlijk. En uiteindelijk zijn we dan naar huis gegaan! En ik ben eigenlijk onmiddellijk in mijn bed gaan liggen! Het was 20h30 denk ik. Wat voor een vermoeiende dag was dat seg, maar wel superleuk! Ik heb mij echt geamuseerd. Ah ja en dan vrijdag ga ik waarschijnlijk helpen met cadeautjes uitdelen aan de straatkindjes en zaterdag is er een trouw in Copacabana en ik ga er normaalgezien met mijn mama naartoe! Mijn kleed gaat hier nog eens van pas komen seg ;) Mijn vakantie is echt nog redelijk druk hoor. Maar goed ook eigenlijk. En dan gaan we (het gezinnetje) waarschijnlijk reizen van de 25ste tot de 28-29ste december naar een eiland op het Titicacameer dat gebouwd is op ‘totora’ (dat ene riet dat in dat meer groeit). En dan de 29ste ga ik waarschijnlijk terug reizen! Zalig toch, nog nooit zoveel gereisd tijdens de vakantie! Jahoe.. Daar kan ik nu eens echt happy van worden! ;)
Amaai, uiteindelijk heb ik dan toch de achterstand ingehaald! =)
Het volgende berichtje zal waarschijnlijk van dat straatkindjespakjesuitdeelnacht (ja de mama had gezegd dat dat van 20h tot 3h zou duren..) zijn en van de trouw =) Ik zie het al helemaal zitten! Maar bon.. Ik ga jullie eens laten schatties!
Dikke zoentjes..
Thaïsiña
P.S.: Als je mijn mail met de dreadsfoto’s niet hebt aangekregen meld het mij dan even op mijn e-mail adres (moi_boucledor@hotmail.com) , allee moest het je interesseren natuurlijk =)

2 Comments:

  • At 24/12/06 9:05 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Joe,
    ik ben Mathias en ik ga volgend jaar met afs naar Bolivia. Ik heb al heel je blog gelezen en van nog andere mensen, maar ik vindt nergens jouw foto's. staan er ergens foto's van joouw trip op het internet.
    Groeten Mathias

     
  • At 25/12/06 11:07 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Joyeux Noël et Bonne Année over there!!!

    Bisous,
    steph

     

Een reactie posten

<< Home