Thaïs en Bolivia

zaterdag, december 09, 2006

Copacabana, Isla del Sol en Isla de la luna

18 en 19 november zijn we met AFS op WE geweest! Zowat alle studenten van AFS waren er, eigenlijk net iets te veel om een reis vlot te laten verlopen. 60-70 man bijeenhouden is niet eenvoudig voor Bolivianen. Het komt er dus op neer dat we denk ik maar ongeveer de helft hebben gezien van wat gepland was. Maar al bij al was het nog een fijne reis! We zijn natuurlijk 1h30 later vertrokken dan ze gepland hadden, maar dat hoort bij de Boliviaanse organisatie! Dan zijn we met de bus naar Copacabana gereden en zijn daar overgestapt op een bootje. Op een van die bootjes hebben we dan ons middagmaal gekregen: een hamburger met koude, halfgebakken fritten! Maar ik heb er toch van genoten, als je honger hebt is alles lekker. Na een lange rit zijn we dan uiteindelijk aangekomen op Isla del Sol en dan mochten we daar nog een goed half uurtje naar boven klimmen om aan het hotel te geraken, met pak en zak dus =) Daar aangekomen werden dan nog eens alle vegetariërs in één hotel gestopt, reden onbekend. Dan zijn we naar de ruines op het eiland gegaan, again per boot natuurlijk! Daar hebben we toch wel plezier gehad seg, het was echt koud op die boot door de wind, maar alle geluk hadden we Johnsonn (de slaapzak van Per)! Dan bij de aankomst aan de ruines hebben we recht gehad op een spectakel van Karolina. Die is gewoon in dat koude (ijskoude) water gesprongen! De ruines waren wel fijn, maar vooral het uitzicht was schitterend! Het was echt wel fijn van die andere Belgen nog een terug te zien, het was toch wel lang geleden, van in het begin dus! Dan hebben we nog een fijne avond gehad met een prachtige sterrenhemel, ik heb dan ook nog een fantastische babbel gehad met Iris! Na enkele grappige uitspraken zoals fingertoes (letterlijke vertaling van doigts de pieds) en leavio (een klein blad) ben ik mijn bed maar eens gaan opzoeken. Na een koude nacht en een lekker ontbijt zijn we dan naar Isla de la Luna gevaren. Na twee uur varen bleek dan dat ze daar niet konden aanmeren omdat er te veel wind was! Dus eigenlijk hebben we niet veel van Isla de la Luna gezien. We hebben daar dus ons middagmaal gekregen, wat allemaal mooit uitgestrooid lag op een laken op de grond! Ik vond het wel echt lekker, het was eens iets anders. Dan zijn we met het bootje teruggekeerd, we zaten met zijn 4 vanvoor en waren begonnen aan een gevaarlijke tocht! Er waren zoveel baren dat we er hadden kunnen afvallen, maar na de bocht was het wat kalmer en ben ik beginnen zonnen zonder zonnecrème. Ik had mijn broekspijpen opgetrokken, wat echt geen goed idee was want die waren na een half uurtje helemaal verbrand! Mijn voeten zelfs ook, ik kon bijna niet meer stappen de volgende dag. En die dag moest ik dus in mijn hakjes dansen.. Ahum ahum, ik heb toch eventjes afgezien toen hoor. Maar dus, na dat boottochtje waar ik mijn benen en voeten heb verbrand hebben we de bus teruggevonden en zijn terug naar Copacabana gereden. Daar zijn we dan toch nog eventjes gestopt om de kerk en de plaats te zien. Nog wat kleinigheden gekocht en terug in de bus gekropen. Op de terugweg nog wat geslapen en thuisgekomen direct in mijn bed gekropen! Was weeral een fijn WE. Op naar het volgende berichtje over rarara, de talentshow waar ik met mijn verbrande poten heb moeten dansen.. =)