Thaïs en Bolivia

zaterdag, september 23, 2006

Mijn Weekend waar ik nood aan had!

Vrijdag 15 september heb ik ’s ochtends toch nog wat gehuild omdat ik de familie aan de telefoon heb gehad maar ook dat heeft weeral deugd gedaan! Was wel een leuke schooldag! Bijna elke dag is er wel iets speciaals. Die dag kregen we info over de UPSA, een universiteit (de beste zei da madammeke) in Santa Cruz. En met Mauri (leerkracht Soc en Ciencias Pol.) hebben we wat spelletjes gespeeld tijdens de les! Alle banken opzij en spelletjes spelen! Echt super! Dan die avond had ik met Per afgesproken om samen ons ticket voor Urban Fest te gaan kopen en iets te gaan drinken in Ja Ron, maar zoals gewoonlijk was meneer te laat. Maar ineens Alex achter mij!! Ik sprong een gat in de lucht seg! Dan hebben we maar wat gebabbelt tot Per is aangekomen en zijn we door gegaan! Ik dus in mijn schooluniform met die twee gaste die toch wat groter zijn heel de stad doorgewandeld. Dan in de Ketal (supermarkt) zeiden ze dat we morgen moesten terugkomen omdat die mevrouw al weg was.. Al die moeite dus voor niets! Maar bon dan ben ik mij gaan omkleden en zijn we naar Ja Ron gegaan waar we de anderen ook waren! Ronald en Rodrigo zijn dan ook nog gekomen. (die twee van op de foto in een van mijn eerste berichten)! Aangezien iedereen (behalve Ronald) moe was waren we daar om 23h30 buiten. Maar dan zijn we nog naar Mongo’s (discotheek) gaan zien omdat Ronald nog niet naar huis wou maar daar mochten we niet meer binnen. Dan zijn we vanonder aan mijn gebouw maar wat gaan babbelen! Ik ben toen toch wat grappige dingen te weten gekomen seg! Gebruiken en gewoonten verschillen soms echt hard. Echt fijn, we hebben daar dan tot 00h45 gestaan! Zaterdag was er dan de ‘reunión de bienvenida’ voor de duitsers! Hoe saai was dat niet?! Dan zijn we die tickets voor Urban Fest gaan kopen en ben ik naar huis gegaan! Ik was blijkbaar alleen thuis en had een USB-stick nodig. Ik heb heel de kleerkast van mijn papa overhoop moeten zoeken achter die stick! Uiteindelijk heb ik hem dan maar gevonden! Tijd om te eten had ik niet dus heb ik een appel en een banaan meegenomen ! Ik moest nog snel foto’s laten afprinten voor mijn anuario (daarvoor die USB-stick dus) voor ik met Per en wat Duitsers Engels ging leren aan kindjes in Zona Norte! Die mensen zijn daar echt arm en op school daar geven ze niet altijd Engels.. Ik heb die dag dus veel gelopen seg! Op weg naar ginder heeft Per heel de weg op mijn schoot gezeten! En hij is niet bepaald een pluimpje en de wegen zijn er ook niet zoals bij ons, veel hobbels en bobbels dus.. Toen ik uit die micro stapte kon ik niet meer stappen, ik zakte door mijn linkerbeen! Met die kindjes was echt superleuk! We hebben gespeeld omdat het de eerste keer was en die moeten ons eerst wat vertrouwen.. Terug in de stad ben ik dan met Per een ijsje gaan eten en wilde ik die foto’s gaan ophalen, maar ze hadden weer geknoeid dus moest ik maandag terugkomen! ’s Avonds zijn we dan naar Urban Fest geweest! Dat was echt zot! Zo leuk! Die eerste twee groepen waren wat minder maar La Mosca was super! Veel gedansd en gezongen natuurlijk! Was wel een beetje te laat thuis maar ja ik mag niet alleen naar huis komen dus moest wel wachten op de rest.. Was dus pas om 3h thuis.. Ik ben dat weekend echt wel veel uitgegaan seg! Zondag heb ik overdag wat gerommeld en mijn foto’s op cd-rom gezet enzo, wat met de mama gebeld op msn en naar de cinema geweest! Want die week draaiden ze films in het Frans!!! Hoe zot is dat niet! We hebben dan ‘Les poupées Russes’ gezien! Supermooie film, vervolg van ‘l’auberge Espagnole’! De ouders van Chacha zijn ons komen halen en we zaten allemaal vanachter in die open koffer van die Jeep! En dan ben ik thuis maar snel in bed gekropen omdat ik vroeg moest opstaan voor die foto’s voor mijn anuario te gaan halen!