Thaïs en Bolivia

donderdag, augustus 24, 2006

nog wat nieuws


23 augustus was de verjaardag van onze mooie, grote, blonde zweed. Dat hebben we dus gevierd ! Tijdens de spaanse les zijn we naar een museum geweest in de plaats van gewoon les te hebben gehad. Was wel mooi. Vele mooie kunstwerken. ‘s Namiddags ben ik mijn schoolrok gaan halen die tot 20cm onder mijn knieën komt dus vandaag heeft mijn mama gezegd dat zij het wel zou verkorten. Anders moest ik naar de klerenmaker.. Ik ben dan ook nog naar de zwarte markt gegaan. En daar kan je echt alles kopen aan belachelijke prijzen. Echt super ! Daar moet ik dus nog eens naartoe gaan. ‘s Avonds ben ik naar een concert gegaan van klassieke muziek. Hihi echt iets voor mij. Was niet slecht maar op het einde was het zowat veel hetzelfde. Daarna ben ik nog naar ‘Ja Ron’ geweest om de verjaardag van Per, de blonde jongen, te vieren. Daar hebben we kennis gemaakt met een zatte boliviaan die getrouwd is met een Quebecaanse (niet dat ik weet hoe ik dat moet schrijven). Was wel grappig maar na 10 minuten heb je het wel gehad. Maar ze hebben ons wel een kan cocktail gegeven (van die typische boliviaanse cocktails) voor de verjaardag van Per. Was dus een fijne avond. Maar de volgende dag had ik dus spaanse les.. Zéér moe natuurlijk. Na de les heb ik me thuis wat bezig gehouden en ben ook met celito (mijn broer die eigenlijk marcelo heet, maar marcelo wordt afgekort tot celo en –ito/a is het verkleinachtervoegsel dat men hier overal achter plakt. Vandaar celito) en toby (de duitse vriend van anita, die supergoed gitaar speelt aangezien hij in een duitse groep speelt) naar vrienden van celo gegaan om te luisteren naar hun liedjes. Marcelo zit namelijk ook in een groepje. Die spelen nog wel goed. En dan heb ik vandaag voor de tweede keer echt een avondmaal gegeten. Een broodje met kaas ! En dat internet heeft hier toch altijd iets. Nu kan ik alleen maar chatten maar in Europa is het bijna 3 uur dus niet veel volk meer online.. Dus dit berichtje maar op de laptop opgeslagen.. En nu ga ik gaan. Morgen opnieuw proberen. Niet nodig. Rosa heeft het opgelost !