Thaïs en Bolivia

woensdag, augustus 09, 2006

Eerste berichtje uit bolivie la paz


08/08/'06

hier ben ik dus..
gisteren aangekomen in mijn familie in la paz. vreemd gevoel. ik vraag mij soms af wat ik hier eigenlijk doe. maar ja nu zit ik hier en ik gaan proberen er het beste van te maken. ik verwittig nu al dat ik hier niets van ken dus het gaan geen mega-iets worden. ik ben 3 augustus rond 10h40 vertrokken vanuit zaventem. eerst naar atlanta gevlogen en daar natuurlijk 6uurtjes wachten vervolgens naar buenos aires en daar ook onverwacht moeten wachten. die mevrouw had gewoon onze tickets verkocht (en we waren 17) dus we mochten op de volgende vlucht die om 16h was en 2h15 vertraging had. conclusie wij hebben onze dag doorgebracht op de luchthaven van buenos aires. daar hebben we dan ook de AFSers gezien die naar paraguay gingen. dus we zijn 's avonds aangekomen in santa cruz. 20 minuutjes in een grappig busje naar het hotel gegaan en onmiddelijk gaan eten. niemand had echt honger maar ja.. dus we zijn laat gaan slapen en moesten vroeg opstaan. een hele dag orientatie gehad. wat eigenlijk nog wel leuk was. zelf een duik genomen in het buitenzwembad op de vierde verdieping. (het is hier nu winter). en dan de volgende dag (gisteren dus) mochten we uitslapen en dan hebben we om 17h30 de bus naar la paz genomen wat normaalgezien 18h reizen is. maar natuurlijk mocht het niet waar zijn. na 5h reizen was er iets mis met de motor van de bus dus hebben we 5h mogen wachten op een andere. dus we hebben een korte nacht gehad van 4uurtjes. maar wel zalige bussen zoals wij da ni hebbe. me van die first class zetels voor intercontinentale vluchten. dat lag wel goed moet ik zeggen. dus in de plaats van 18h reizen hebben we mooi 24h gereisd.. in la paz aangekomen wachtte mijn nieuwe mama rosa mij daar op met de duitse studente anita die 2jaar geleden in die familie was verbleven. de broer marcelo wachtte in de auto. we zijn dan maar naar huis gegaan, wat een wilde auto-tocht werd met de zoon achter het stuur. mijn thuis is dus een leuk appartementje. ik heb mijn eigen kamer, de kamer van mijn zus cécilia die overmorgen voor 1 jaar naar de VS gaat. mijn papa juan is wel fijn. het is een gezellig gezinnetje. anita blijft tot eind augustus, wat wel goed is voor mij. ik heb blijkbaar geen problemen met het hoogteverschil wat een goede zaak is. ik zit hier dus op 3600meter. dus ik ben wel blij dat ik niet een paar keer per dag moet overgeven. voor de rest alles goed denk ik. ik ben toch ingeschreven op een school en heb morgen een examen spaans. de komende 2 weken zal ik dus spaanse les krijgen. morge namiddag ga ik ook de school 'el colegio' bezoeken. daarjuist ben ik met rosa, cécilia, anita en een nicht van cécilia een typisch kleed gaan kopen voor cécilia. dat was denk ik al wat ik tot nu toe heb meegemaakt. ik begin mij hier al op mijn gemak te voelen dus.. foto's gaan er waarschijnlijk niet snel zijn omdat die op mijn computer staan en dat internet werkt (nog) niet op mijn computer. dat was het dus voor vandaag denk ik

2 Comments:

  • At 13/8/06 7:26 a.m., Anonymous Anoniem said…

    heeeeeee thaïs,

    amaai bolivia...khoop da et ginder wa meevalt he wrschijnlek wel.
    kben just trug van new york en da was der een hittegolf amaai:p
    en de airco was uitgevalle maar de winkels ware suuuuper:)!!

    en volgende week doe ik een dansstage me charlotte..kweeni fda ge die kent..en daarna trug school..:(
    aléé veel plezier

    xx reginekeuh

     
  • At 15/8/06 9:06 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Hey Thais,
    een berichtje van mij, zoals ik beloofd had. Ik heb wel niet echt de kans om alles te lezen wat er op uw blog staat, maar ik heb uw mailtje wel gelezen en ik denk eh... dat gij u bangelijk goe gaat amuseren. Ge zit precies toch al in een goei familie. Vanaf dat ik de kans heb zal ik uw blog eens grondig bestuderen en tot mijn volgende bericht hoop ik dat ge u goed settelt. Isabelle komt hier met een fantastisch idee af: ik ga uw blog op een worddocument zetten en dan ga ik vanavond thuis achter mijn computertje genieten van de verhalen van Thais in Bolivia. Kz
    Gisèle

     

Een reactie posten

<< Home