Thaïs en Bolivia

zaterdag, september 23, 2006

Serieus lang geleden en dus veel gebeurd..

We waren dus gebleven bij 8 september. Op vrijdag heb ik op school altijd drie uur les van Mauri (Maurizo) die geeft Sociología en Ciencias Políticas! Leuk mannetje maar geeft altijd veel huiswerk.. Die avond ben ik dus nog maar eens naar T’tkos gegaan met de AFS’ers en dat was weeral iets leuks! Ik had wel mijn schrijfelijke examen van Spaans nog niet afgemaakt maar ja. Dat heb ik de volgende ochtend dan nog maar gedaan. Zaterdag 9 september dus. Dan hadden we met AFS nog maar eens die danslessen, zo vermoeiend seg! Daarna ben ik met Alexander eventjes overhuis gegaan en zijn we naar de post gegaan. Mijn postpakket was nog altijd niet aangekomen.. En Alex is een beetje pist geworden omdat ze hadden gezegd dat zijn postpakket waarschijnlijk niet ging aankomen omdat het adres niet volledig was. En dan première! Ik heb voor de eerste keer mijn eten zelf mogen opscheppen! Fantastisch gewoon! ’s Avonds ging ik dan voor de eerste keer met die van mijn klas uitgaan, naar een vijftienjarig feestje.. Vijftienjaar is hier dus een superfeest! Mijn mama hier dan met mij aan het zien wat ik moest aandoen en heeft dan ook mijn rok gestreken! Ik zag er dus nogal opgetut uit en dan kwam Mariela naar boven en die zei dat het helemaal niet zo formeel was! Dus ik heb me nog omgekleed wat nodig was want anders was ik waarschijnlijk bevroren.. Dan zijn we naar de anderen gegaan en hebben we wat drank gekocht, en ik heb de indruk dat die hier nogal snel zat worden.. Maar bon, dan zijn we maar gegaan en ik ben binnen geraakt met een uitnodiging van iemand anders! Na een paar mini-hamburgers en mini-hotdogs zijn we dan doorgegaan.. Typisch! We hadden nog geen twee minuten gedansd. Ah die dansen hier in rijen! Rij meisjes tegenover rij jongens! Best wel grappig. Maar dus, we zijn weggegaan omdat Danitza weer eens ruzie had gemaakt met haar vriendje en schreiend naar buiten was gerend! Wij dus allemaal als voorbeeldige vriendinnen mee naar buiten! Ik had me voorgenomen van dan maar vroeger naar huis te gaan, het was nog geen 50m van thuis dus.. In de plaats van daar nog een kwartier buiten te hebben gestaan heb ik daar uiteindelijk nog 2uur gebleven! Maar ik was zo blij toen ik in mijn bed lag seg! Mijn voeten ontdooien en slapen! Zondag 10 september dan maar. ’s Ochtends juist toen ik juist mijn bed uit wou springen klopte mijn mamaatje hier op mijn deur! Met een wortelsapje bracht ze me het goede nieuws dat we binnen een klein uurtje naar de feria in el alto zouden gaan! Ben ik snel in de douche gesprongen en zijn we vertrokken (zonder ontbijt aangezien we daar gingen eten). Daar hebben we dan charquekan met mais, een aardappel en een ei gegeten. Dat is dus gedroogd vlees in olie gebakken, echt zalig! Alleen dat er hier toch iets is met die eieren, daarna heb ik meestal die viese smaak in mijn mond.. Dan thuis heb ik wat gerommeld en ben dan naar Zona Sur geweest waar we een ijsje hebben gegeten en naar Café Beirut zijn gegaan een waterpijp hebben gerookt! Alex heeft ons rondjes leren maken, het is me wel maar één keer gelukt.. Dan ben ik nog wat met Mieke gaan eten en naar huis gegaan en in mijn bedje gekropen.
11 september is er niets speciaals gebeurd dit jaar! Op school elke maandag is er een soort activiteit voor de lessen beginnen! Woordje van de directeur (wel net iets korter dan we op RPH gewoon zijn) of bijvoorbeeld de leerkracht godsdienst die een liedje (probeert) te zingen in het engels hoewel ze niet echt engels kan! Maar dat was wel echt mooi! Daarna gaan de vlaggen naar boven en word er natuurlijk gezongen.! Die dag was ik dan blijkbaar ook vroeg thuis.. 7h30 al! Nog wat op internet gezeten en maar gaan slapen met een stukje witte côte d’or met noten! ZALIG! Dinsdag was dan ook maar een normale schooldag waar niet veel is gebeurd. Ben wel weeral in slaap gevallen tijdens mijn lectuur.. Woensdag van ’t zelfde, normale dag. Ben wel begonnen aan mijn anuario (jaarboek). Elke leerling mag een bladje vullen met al wat hij/zij wenst! Wel hebben we eigenlijk drie jaarboeken, één officieel in boekvorm, één onofficieel in boekvorm en één onofficieel op cd-rom.. Dus ik mag 3 verschillende bladjes maken! Fijn fijn dus! Ah en die dag heb ik dan eindelijk die papieren ingevuld teruggekregen! Fantastisch gewoon!