Thaïs en Bolivia

donderdag, augustus 31, 2006

Nu dat we toch wakker zijn..

31 augustus 2006 02h14

Wel wel wel.. Gisteren, ah neen, eergisteren 29 augustus dus. ’s Morgens had ik geen les spaans dus wat op internet gezeten enzo. Dan als we gaan eten zegt mijn mama ‘ah seg vandaag is er geen school omdat het ministerie van onderwijs de lessen heeft opgeschort omdat het openbaar vervoer (ahum) staakt’! Ik dus superblij! Mijn papa komt thuis en zegt ja maar ja in San Calixto is er altijd les. Alles op de weg is terug normaal. Dus ik ‘damn’. Snel in mijn uniformpje gesprongen en juán is mij naar school gaan brengen. Ik kom daar aan en die politievrouw die tegen mij zegt ‘ja maar meiske vandaag is er geen school en morgen ook niet’! Ik dus weeral een euforisch moment. Maar aangezien juán met de directeur moest praten ben ik te voet (voor de lijn natuurlijk) naar huis gewandeld. (ik zou dat vaker moeten doen in het midden van de nacht mijn blog schrijven, gaat precies veel vlotter! Allemaal dankzij u Attila) Ik die juist had gegeten heb mij kunnen onthouden van een ijsje maar dan 10 minuten later heb ik mij toch laten gaan.. Een Boliviaanse donut voor Bs2! Dan ben ik ook ineens achter een woordenboek Frans-Spaans, Spaans-Frans gegaan en wat vullingen voor mijn vulpen. Terug thuis zat ik natuurlijk weer op internet. Wat (echt niet veel) gewerkt aan mijn presentatie die ik normaalgezien nu zaterdag moest voorbrengen voor AFS als examen. Alle geluk hebben we dat vandaag kunnen verzetten naar woensdag! Jejeje..
Vandaag (sorry gisteren) 30 augustus heb ik dan Spaanse les gehad maar na een uurtje zijn we een project voor Chacha gaan bezoeken. Dat was een project met straatkinderen (voornamelijk meisjes) en die waren zo schattig! Ik denk dat ik dat ga doen tijdens de vakantie (wanneer ik niet reis natuurlijk) en misschien ook als ik dat kan combineren met de universiteit. Maar dat is iets voor later natuurlijk. Terug thuis was mijn tante van de VS hier met haar dochtertje van 6 denk ik. Ook schattig en vriendelijk kindje! Snel mijn middagmaal naar binnen gedaan, uniformpje aangetrokken en met papa de bus naar de school genomen! Daar stond ik dan te wachten om papieren op te halen aan het ‘secretariaat’ maar er was niemand.. De bel, ik braafjes naar boven maar er was nog niet veel volk. Dan is er maar een jongen naar mij gekomen om een babbeltje met mij te slaan tot Andrea aankwam, vriendelijke mensen toch hier! Dan wat les gevolgd en veel kunnen schrijven! Maar seg, die Bolivianen zijn echt geen snelle stappers hoor. In de plaats van 20-25 minuutjes te stappen hebben we er toch maar een uur over gedaan zeker! Morgen (straks dus) ga ik toch maar lekker alleen naar huis.. Om dan de laatste hand te zetten aan die vakantietaak Frans van die goede oude vriend Attila en vroeg in bed te kruipen. Dus ja.. Ik denk dat ik nog een chocolaatje ga eten en in mijn bed ga kruipen! (Ik weet dus niet waarom maar ik heb lichtjes de indruk dat ik hier meer chocolade eet als in België, niet normaal man!)
Soit! Geniet van je dag! Ondertussen is het ter informatie al 02h33

4 Comments:

  • At 4/9/06 4:45 p.m., Anonymous Anoniem said…

    coucou, j'ai vu les photos et c'est vraiment amusant de pouvoir se faire une idée de l'endroit où tu vas vivre pendant toute une année. Agréable ville, bel environemment, famille et appart sympa, gens souriants et ouverts, chouette collège; tu as tous les atouts pour en faire une excellente année.t'embrasse bien fort, Mams

     
  • At 6/9/06 7:07 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Feliz Cumpleaños!!!
    Bon anniversaire!!!!
    Happy Birthday!!
    Gelukkige verjaardag!!!!
    Alles gutes zum Geburtstag!!!

    de nous tous...

     
  • At 10/9/06 5:18 p.m., Anonymous Anoniem said…

    super les photo's du lac!!!!
    merci bisous

     
  • At 26/11/06 1:54 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Cela fait long, plus d'un mois sans nouvelles de toi. Tu nous fais encore un petit update ? Merci et gros bisous de toute notre petite famille. Jean-Luc, Evelyne & co

     

Een reactie posten

<< Home