Thaïs en Bolivia

donderdag, september 07, 2006

Meer nieuws over mijn dagelijks leven.

1 september 2006 mijn eerste echte schoolvrijdag! ’s Ochtends een beetje via msn gebeld met mijn mama. Altijd leuk van eens te kunnen bellen, vooral als het gratis is natuurlijk. Na het eten ben ik dan snel naar school gegaan en daar… Ik had een taak van ‘sociología’ niet gemaakt omdat ik daarvoor 9 pagina’s in dat moeilijk spaans moest lezen. Ik dacht van ja hij gaat daar bij mij niet achter vragen he.. Niets was minder waar. Ik heb die taak dan nog met Gaby tijdens de les moeten maken. En het is ons nog gelukt ook! Maandag had ik aan het secretariaat papieren afgegeven die ingevuld moesten worden en ze vinden ze dus niet meer. Fantastisch. (ondertussen is het al meer dan een week later en ik heb ze nog altijd niet! Jahoo) Dan ben ik eigenlijk weeral te voet naar huis gegaan.. (doe ik stiekem vaak ookal is het niet echt geoorloogd maar BS1,5 betalen om naar beneden te rijden vind ik maar belachelijk. Ik begin hier al ‘gierig’ te worden seg..) Dan kreeg ik het blijde nieuws dat we iets gingen doen met AFS. Tango’lessen’ maar uiteindelijk bleken het geen tangolessen te zijn maar een feestje. We zijn voor de verandering bij Eli’s een pizza gaan eten en zijn dan maar naar Ja Ron gegaan. Wat wel leuk was tot ik plots weeral zo’n slecht moment had. Zijn we maar naar huis gegaan en heb ik van 23h30 tot 1h op mijn laptop bezig geweest. God wat ben ik blij dat ik dat hier heb! Om 1h ben ik dan maar gaan slapen met wat muziek 2 september had die Joachim normaalgezien examen maar dat is er dan niet van gekomen en daarna hadden we die danslessen. Man wat is me dat voor iets vermoeiends. Ik viel bijna in slaap toen we 30 seconden pauze hadden. Het was wel grappig! Ik heb wat filmpjes gemaakt. Terug thuis heb ik na het eten mijn kleren gewassen, mijn easy huiswerk van wiskunde gemaakt (dat blijkbaar niemand van de klas had afgemaakt, goed voor mij natuurlijk want dan mocht ik iets anders doen tijdens die les.), veel op internet gezeten en ’s avonds uitgegaan. Er was een feestje in de bergen in zo’n soort van krater maar ik was echt veel te moe om te gaan dus ben ik met onze twee zieken (Tess en Alexander) naar Ja Ron geweest. Hihi daar heb ik dan in het Nederlands gebabbeld met Martin (een Boliviaan dus). En weeral was ik vroeg thuis en deze keer ben ik dan vroeg in bed gekropen. 3 september niet veel speciaals gebeurd. Rosa heeft mij hier geholpen met mijn taak van sociología (nog een andere, elke les is er wel een nieuwe taak) en na het middageten was er plots geen internet meer en ben ik met Rosa naar een ‘internetcafé’ geweest! Was wel grappig. Maar wat voor een computers waren dat niet seg.. Daar heb ik met mijn mama en papa gechat. Thuis heb ik mijn uniform nog mogen strijken en wat voor die taak op de computer gezeten. En dan weeral wat laat gaan slapen.. 4 september terug spaanse les maar wat was me dat seg. Ik kwam daar binnen en verschoot mij een ongeluk! Het zat er bomme-de-vol duitsers! Maar ja.. Morgen (woensdag laatste les en dus ook examen) Dan om 10h30 de salteña-pauze. ’s Middags denk ik dat we iets van de chinees beneden hebben gegeten. Kip met appelsien, rijst en sla! School was niets speciaals. Thuis moest ik echt nog werken aan dat examen spaans voor AFS. In bed heb ik er dan nog wat aan gewerkt en ben dan toch maar gaan slapen.