Thaïs en Bolivia

vrijdag, september 08, 2006

Na regen komt zonneschijn.

6 september. Mijn verjaardag dus. Tegen alle verwachtingen in was het echt een superdag ! Toen ik ben opgestaan was iedereen wel weg behalve Juán omdat ik laat ben opgestaan. Wekker stond om 7uur maar ben natuurlijk niet uit mijn bed gekomen! Als ontbijt heb 2 van die ronde ‘gebakjes’ met kaas gegeten en dan.. Examen Spaans voor AFS! Viel eigenlijk best nog wel mee. Alleen Chacha was ziek en lag in het ziekenhuis dus we hadden gepland haar te bezoeken. Maar in de salteñeria kreeg ik een berichtje dat ik om 12h30 dringend thuis moest zijn. Blijkbaar had Seb gebeld om 11h30 maar ik was dus niet thuis en Rosa had gezegd dat ik terug ging zijn een uur later. Maar aangezien haar Engels niet de max is.. Ik dus naar huis gespurt maar.. Mijn oma heeft gebeld! Was wel fijn, helemaal onverwacht. Papa had ’s ochtends gebeld en mama had heel de dag geprobeerd maar lukte spijtig genoeg niet. Dan ben ik toch maar naar school vertrokken. Kus en knuffel van iedereen gekregen en van die vriendelijke briefjes enzo. Was echt super! Na ’t school is Nucko weer me mij naar huis gekomen (altijd praktisch en leuk van wat gezelschap te hebben) we zijn ook nog eventjes langs de post gegaanom te zien of het postpakket dat mijn mama had opgestuurd wel was aangekomen. Niet dus.. MAAR ik was wel superblij! Ik had een brief van Karen gekregen! Bedankt schattebolleke! Ik was dus thuis om 19h15 denk ik en mijn nichtje van de VS was hier. Zij mij zo een hele uitleg doen over dat het beter was geen kinderen te hebben. Dat meisje is dus 8 jaar oud! Iedereen van AFS ging dan kome om 8 uur omdat Alexander vroeg wou komen omdat hij vroeg naar huis moest.. Ik maar wachten en wachten. En uiteindelijk om 9 uur zijn ze er! Ondertussen was al een heel deel van de familie langsgekomen met cadeautjes! Het grappigste was toch dat van mijn oma seg. Zo’n felblauwe sjaal met van die gouden tekeningetjes op! Leek heel chinees! Om 9uur was het dan ‘torta’ en Rosa is daar echt wel goed in! Die was echt lekker! Meestal vind ik die niet super maar nu.. En dan ook haar ‘pie de lemon’ die ze altijd maakt. Ook echt lekker! Nog wat gebabbeld enzo en om 11uur moest de meerderheid thuis zijn dus.. Dan mijn taak van godsdienst (met de bijbel jaja) gemaakt enzo en uiteindelijk dan maar gaan slapen. En het was weer middernacht voorbij zoals meestal.