Thaïs en Bolivia

zaterdag, december 09, 2006

Oei Oei, lang geleden!

Heb juist ontdekt dat het al serieus lang geleden is, mijn excuses daarvoor! Ik heb exaampjes gehad, daarna was het tijd om te feesten natuurlijk en dan heb ik ook nog wat gereisd! Maar eerst de exaampjes! Zijn goed verlopen denk ik, hoewel ik mijn resultaten (nog) niet ken. Examens hier is iets helemaal anders als in België! Spieken is hier de normaalste zaak van de wereld! Ik heb bijvoorbeeld een paar oefeningen wiskunde doorgegeven aan een vriend die punten nodig had om door zijn jaar te zijn. Wat hem trouwens ook gelukt is! Ik denk wel dat ik er voor al mijn examens door was! Jahoe! De 'acto de graduación' was anders ook wel grappig! Ik was dan al te laat aangekomen ook, hihi. En dan zoveel stress man! Ik moest met papa Juán naar voor komen, als laatste. En heb recht gehad op heel een babbel speciaal voor mij! Wel lief, echt een zalige school die ik hier heb! Zoals ze hier zeggen: school is je tweede thuis! Dan het feest van de graduatie! Ook de max! Normaalgezien moest je ‘opkomen’ met je papa maar aangezien mijn oudjes niet mee waren heeft Per dienst gedaan als papa. En ook toen heb ik recht gehad op een speciale speech! Wel fijn, ik ga dus proberen op zoek te gaan naar de mensen die hebben gefilmd! Het zou leuk zijn van dat voor later te hebben! De avond zelf was, wel ja, diverterend. Heb wat zot gedaan en ben pas om 6uur thuis gekomen.. Maar alle geluk hebben ze het niet echt gemerkt. Ik was juist op tijd want na 10 minuten kwam Juán checken of ik wel thuis was gekomen! We waren na het feest naar het huis van de nonkel van Nucko geweest. Iedereen goed zat, ouders ook natuurlijk! We waren 6 jongeren; Nucko, Laura (Nucko’s zus), Sando, Mino, Ville en ik! Ze hebben dan nog een paar uur gebiljart met wat wiskey en fernet! Allemaal zeer grappig, die nonkel heeft dan ook nog een klein voetbalveld in zijn tuin! Maar bon dan ben ik maar rond 5h30 met Sando naar huis gegaan (hij was echt OUT) aangezien die op 2 blokken van bij mij woont! De volgende avond was er dan het informele feestje! Was ook wel fun, weeral een aantal zatte mensen! Daarna zijn we dan naar Nucko’s huis geweest om daar nog wat verder te drinken. Was allemaal heel fijn tot ik ontdekte dat het al ochtend was, ben dan maar snel naar huis gevlucht..
Maar daarvoor eigenlijk nog, met Todos Santos (Allerheiligen dus) ben ik terug naar mijn grootouders langs papa’s kant aan Titicaca geweest! Was echt fijn, heb bijna heel de dag uno met mijn nichtjes en neefje gespeeld! Mijn neefje is echt keischattig, om op te eten! Ik heb er ook speciaal eten gehad, zo gekookt op een vreemd iets buiten, (zie foto’s die nog moeten komen) maar het was eigenlijk nog wel lekker. Ik besef wel dat ik qua eten toch wel gemakkelijker ben geworden (nog gemakkelijker seg =) hihi). We zijn dan ook nog de berg opgeklommen en van daar hadden we echt een superzicht over het meer (again zie foto’s die op komst zijn). Maar amaai die hebben daar met mijn fototoestel zitten spelen! Duizend foto’s genomen. En dan na het eten en de berg zijn we naar het meer gegaan waar we in zo’n bootje van ‘totora’ wat hebben rondgedobberd! Dat was echt superleuk, ik met een serieuse valling in dat koud water zitten stappen enzo, maar echt super. De opa is echt keivriendelijk. Daarna zijn we naar hun huis gegaan en hebben daar nog thé en brood gekregen. Uiteindelijk zijn we dan naar huis gegaan want het begon al laat te worden. En enkele dagen later was het de verjaardag van nog een andere nicht, van mijn leeftijd, en ik moest er gaan eten! Man, man, veel dat ik daar heb gegeten. En dat half Amerikaans nichtje van mij heeft echt geen opvoeding, echt niets van manieren, maar ik doe mijn best om daar toch wat verandering in te brengen! Bon dan ga ik dit berichtje afsluiten om het toch niet te lang te maken en onmiddellijk aan het volgende beginnen.. Groetjes, tot sebiet!