Thaïs en Bolivia

dinsdag, december 26, 2006

Kerstmis bij de oma

Kort kerstberichtje. De 24ste ben ik dan rond 18h thuis gekomen en ik dacht dus dat we rond 8h wel naar de oma zouden vertrekken dus heb nog geprobeerd van mijn mails te checken en de foto’s al op het internet te zetten en zo maar ja.. geen internet! Ik was echt moe en had liever gewoon gaan slapen, maar dat kon ik niet maken dus probeerde toch maar wakker te blijven. Ik voelde mij toch niet super dus heb ik maar een smsje naar de mama gestuurd en dan heeft ze mij gebeld! Ik heb heel de familie toen aan de lijn gehad en heb toch wat traantjes weg gepinkt! =) Heeft toch deugd gedaan hoor. Rond 19h30 was het belletje gedaan en heb ik een stukje huisgemaakte pizza gegeten, de papa had gekookt ;) en heb ook nog wat ‘paneton’ geproefd. Een soort broodachtig gebak met van die gekonfijte vruchtjes in, niet echt mijn ding maar wel lekker. Ik was zo moe dat ik daarna gewoon nog wat in mijn bed ben gaan liggen, met kleren aan natuurlijk aangezien ik dacht dat we kort daarna zouden vertrekken. Maar niets was minder waar! Ik denk dat ik dan uiteindelijk in slaap ben gevallen en om 22h30 kwam de mama zeggen dat we binnen 30 minuutjes zouden doorgaan. Ik heb dus nog een half uurtje in mijn bed kunnen doorbrengen =) half in slaap gevallen natuurlijk. Dan om 23h zijn we uiteindelijk doorgegaan. En mijn kerstcadeautje mocht ik ook bij de terugkomst open doen, wat gemakkelijker was. Bij de oma ben ik dan nog op een bed gaan liggen tot het pakjestijd was! Ik heb twee chocoladecadeautjes gekregen. Echt schattig. Dan moest ik met mijn slaapkop ook nog eens champagne drinken (wat niet echt mijn ding is) en dan ja, om 1h zijn we aan tafel gegaan. Kip, aardappelen en maïs in een soepje! En ik had al echt geen honger. Daarvoor hadden we al een zoet gebakje gekregen. Tijdens het eten ben ik toch maar op Cola overgeschakeld om niet in mijn bord te vallen! =) En jaaaa, dan zijn we naar huis gegaan. Het was 2h. Toen ik dan mijn tanden ging poetsen heb ik ook nog mijn cadeautje moeten opendoen, met Chelo (mijn broertje die na 2-3 jaar zijn haar heeft laten knippen omdat hij er voor al zijn vakken door was). En ik heb zo’n ‘reiszak’ in die typische stof van hier gekregen! Iets wat ik nog niet had en ik toch nog wel wou! =) Echt zalig, ik was superblij! Heb iedereen dan nog een goede nacht gewenst, heb mijn tandjes gepoetst en ben met mijn muziekje in bed gaan liggen. Hier komt dan een einde aan mijn kerstverhaaltje.
Ik wens iedereen dan nog een late maar zalige kerst!
Groetjes uit het toch redelijke warme Bolivia! ;)