Thaïs en Bolivia

woensdag, februari 14, 2007

Los abuelitos al lago Titicaca.

Sinds enkele daagjes hebben wij hier 4 Duitsers in huis.. Jongens, jongens toch =) die Duitse die hier twee jaar geleden was met haar zus en de vriendjes! Daarom zijn we dus naar de grootoudjes aan het meer geweest. Wij (zonder de Duitsers maar met Ivi, mijn nichtje, en haar mama =s ) zijn zaterdag vertrokken omdat Marcelo en Ivi maandag les hebben en anders in één dag heen en weer moesten gaan. We zijn uiteindelijk weggeraakt en die tante zeg, wat voor één is dat! Die was eigenlijk niet eens uitgenodigd en dan installeerde ze zich echt goed in de auto. Vanachter is er normaalgezien alleen maar plaats voor twee en ik zat daar met mama en broer en zij dacht van haar dochter er nog eens bij te proppen! Niet dus maar dan heeft ze maar al haar zakken bij ons gesmeten! Die smeet dat gewoon op onze schoot! Maar ja. Aangekomen hebben we dan een theetje gedronken en wat brood met kaas en donuts gegeten =) mmm.. Dan hebben we don Manuel en doña Francisca naar hun huisje gereden en wat matrassen meegenomen. Alles op het dak vastgemaakt en dan begon het juist te regenen dus.. We geraakten niet helemaal boven met de auto dus snel alles uitgeladen en de bedden binnen geïnstalleerd. Maar goed hebben we niet echt geslapen! De ongewenste heeft heel de nacht gesnurkt en alleen Ivi (die haar mama’s gesnurk al gewoon is) heeft geslapen!
Soit, in de ochtend wilde ik dus wat slapen maar dan zouden we de koeien gaan melken dus ben ik uit mijn bed gesprongen. Maar uiteindelijk zijn we niet gegaan en hebben we gewoon ontbeten. Marcelo en ik op de bank naar buiten aan het staren! =) Haha. Dan zijn we beginnen koken. De oma ging een speciale soep maken met melk, kaas, een of ander specerij en vis. Daarbij hebben we dan ook aardappels gegeten. Alle verschillende soorten aardappels dat ze in huis had! We hebben ook een ‘tafel’ gemaakt met houtblokken, bakstenen en planken. Gezellig! Dan zijn er nog nichtjes aangekomen en hebben ze samen met waterballonnen zitten spelen. Mij kregen ze niet nat en ik was er ook niet echt voor omdat ik geen ander broek mee had als die jeans die één dag nodig heeft om te drogen! En uiteindelijk heeft mijn nonkel mijn jeans nat gemaakt! En zoals voorspeld ben ik in mijn jogging (die dienst deed als pyjama) teruggekeerd. Ik was toch eventjes pist zeg. Die nacht heb ik toch beter geslapen maar .. Anita had zichzelf buiten opgesloten en in plaats van gewoon de sleutel naar de andere kant te draaien heeft ze op de deur zitten kloppen!
Soit, ’s ochtends, zij waren wakker en iedereen moest wakker zijn! Djeezes, maar ja, dan hebben wij rijkelijk ontbeten en moesten we vertrekken. Geen boompjes planten omdat de grond te nat was door de regen (had heel de nacht door geregend!) dus zijn we naar het meer gegaan met de 4 maar het was te koud dus zijn we maar gewoon door gegaan! Lange reis gepropt tussen die twee jongens vanachter! Man man. ’s Middags dan gegeten, wat op internet gewerkt en ’s avonds ben ik dan naar de post gegaan (jahoe postpakket uiteindelijk aangekomen!) (post is altijd welkom btw: Thaïs Verbaet, casilla 2067, La Paz, Bolivia, Sudamérica) en met Stif naar de Alasas gegaan en ben weeral wat laat thuisgekomen =) En dan wat te lang op de computer gewerkt, tot 1h20.. En dan mijn schoonheidsslaapje. Hihi!
Ja, ja, ik ben aan het einde van mijn achterstand gekomen!
Bij deze ga ik jullie dus laten, en later volgt er nog carnaval- en reisnieuws!

Besitos a toditos!

Yo